سیاست شوم "اتکینز" در حریم حرم امن الهی/ وقتی "محمدبن سلمان" دست به دامن فتوشاپ می‌شود

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 245
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 255
بازدید ماه : 4230
بازدید سال : 9630
بازدید کلی : 149939

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 24 شهريور 1394
نظرات
اجرای طرح‌های شوم شرکت‌های اروپایی موضوعی است که آل سعود حاضر نشده حتی در مراسم حج هم از آن‌ها صرف نظر کند.
به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان هر ساله با آغاز ماه ذی‌الحجه زائرین کعبه برای انجام فریضه تمتع راهی مکه می‌شوند، حج عطیّه بزرگ الهی و حاجیان مهمانان ویژه درگاه خداوندند چراکه حج، از شکوهمندترین شعائر دین و از فرائض بزرگ اسلام است.

سیلبرثسل

حج میعادگاه حضور گسترده امت مسلمان جهان، برای دست یافتن به هویت راستین و منش والای الهی در معبد عشق و میقات عرفان عرفان و شعور است و طبیعی است که با رسیدن ماه ذی‌الحجه حضور زائران برای انجام مراسم حج در مکه افزوده شود، بدون شک انجام این فریضه الهی باید در سایه امنیت حاجیان باشد و کشور میزبان موظف است در جهت تامین این امنیت برآید.
درحالی که تنها چند روز از اجرای این فریضه الهی نگذشته بود که خبر سقوط جرثقیل در بیت‌الله الحرام وحشت را به جان زائرین انداخت و صحنه دلخراشی را رقم زد شامگاه جمعه مسجدالحرام در پی وقوع گرد و غبار همراه با وزش باد، شاهد سقوط یکی از ده‌ها جرثقیل غول پیکری بود که ماههاست خانه خدا را به محاصره خود در آورده‌اند.

سیلبرثسل

در اینجا این پرسش مطرح می‌شود که مسئولیت این حادثه دلخراش با چه کسی است؟ آل سعود که میزبانی چنین مراسم عظیمی را در جهان اسلام دارد بدون شک در مقابل حفظ جان زائرین مسئول خواهد بود و باید در این زمینه بیشتر تلاش کند این امر نشان می‌دهد  آل‌سعود قدرت اداره مسجدالحرام را ندارد، در ایامی که میلیون‌ها زائر در این مسجد حضور دارند، چرا باید جرثقیل در آنجا باشد.

این سیاست شوم تجاری‌سازی حریم حرم امن الهی و تخریب میراث اسلامی شهرهای مقدس مکه و مدینه توسط آل سعود،  ۱۱۰ کشته و بیش از ۲۵۰ زخمی برجا گذاشت.


دلارهای نفتی و درآمد بالغ بر شش ميليارد دلار ارز که از مراسم حج عاید این کشور می‌شود باعث نشده تا مقامات ریاض از خوش خدمتی به غرب چشم بپوشند، ساخت و سازها در این کشور که در پس این فعالیت‌های تجاری شرکت‌های اروپایی قرار دارند موضوعی است که آل سعود حاضر نشده در مراسم حج از آن صرف نظر کند.

هنگامی که به اطراف خانه کعبه نگاه می‌کنیم به جای دور نمایی مذهبی، ساختمان‌های سلطنتی به همراه جرثقیل‌های غول آسایی به چشم می‌خورد که تنها بار فکری منفی برای زائرین دارد بلکه بسیاری از آنان از این حجم جرثقیل دور تا دور خانه خدا وحشت دارند و با توجه به اینکه این کشور در مرحله ورود به آغاز حج تمتع قرار داشت انتظار می‌رفت تا برای یک ماه این ساخت و سازها برای حفظ امنیت حجاج تعطیل می‌شد.

تقاضا برای ساخت و ساز و کم بودن مساحت همچنین تداوم سرمایه گذاری باعث شده تا قیمت زمینهای اطراف مکه و مدینه ارقامی نجومی به خود بگیرد، سود ساخت و ساز در این زمینها به نوعی تضمین شده است و قیمت زمین در این دو شهر با دیگر شهر های عربستان قابل قیاس نیست و سرمایه داران برای ساخت هتل های آسمان خراش با یکدیگر رقابت می کنند حتی اگر قیمت زمینها ده برابر شود، قیمت یک متر زمین اطراف کعبه به ۴۰۰ هزار دلار (معادل 1.4 میلیارد تومان با احتساب هر دلار 3500 تومان) رسیده که این رقم حداقل 140 برابر قیمت مسکن در پایتخت ایران (با احتساب هر مسکن تهران متری 10 میلیون تومان) است.

سیلبرثسل


تعداد بازدید از این مطلب: 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود